Ekonomi

Alışveriş merkezi perakendecileri giyim talebinin artmasıyla büyümeyi hedefliyor

ABD’nin önde gelen alışveriş merkezi tabanlı giyim zincirleri son üç aylık sonuçlarını açıklamaya hazırlanırken, Amerikalı müşterilerin yazın yaklaşmasıyla birlikte giyim ve aksesuar harcamalarını artırıp artırmadığını görmek için beklenti artıyor. Abercrombie ve American Eagle’ın açıklayacağı raporların, üst üste beşinci çeyrekte de gelir artışı göstermesi bekleniyor. Aynı şekilde Gap de karşılaştırılabilir satışlarda mütevazı bir artış bekleyerek beş çeyreklik düşüş serisini sona erdirebilir. Bu tahminler, şirketlerin sezon içi ürünleri tam fiyattan sunarak müşteri çekme stratejilerine dayanıyor.

Columbia Threadneedle Investments’ta kıdemli bir hisse senedi analisti olan Mari Shor, geniş paçalı altlar gibi yeni stillerin piyasaya sürülmesiyle geleneksel giyimde olumlu eğilimlerin ortaya çıktığını belirtti. Kategorideki genel büyüme ılımlı olsa da, pazar payı kazanan ve kaybeden şirketler arasında gözle görülür bir farklılaşma var.

Yeni moda stillere odaklanmanın bu yaz müşterileri çekmesi muhtemeldir ve daha temiz envanter yönetimi bu markaların indirim ihtiyacını azaltmasını sağlayarak kar marjlarını iyileştirmesi beklenmektedir.

Hazır giyim şirketleri için bu iyimser görünüm, tüketicilerin elektronik ve ev mobilyası gibi yüksek fiyatlı ihtiyari ürünlere harcama yapma konusundaki tereddütleriyle tezat oluşturuyor. Mayıs ayının başlarında Walmart güçlü çeyrek sonuçları bildirmiş ve bakkaliye ve temel ihtiyaç dışı ürünlere yönelik güçlü talebin etkisiyle yıllık tahminlerini yükseltmişti. Walmart, ABD hazır giyim perakende pazarında en büyük pazar payına sahip ve onu Target yakından takip ediyor.

Fiyat dışı perakendeciler TJX Cos ve Ross Stores da güçlü çeyrek performansları bildirerek ABD hazır giyim pazarında %5’lik bir paya sahip oldular. Gap’in Old Navy markası ise %1,3’lük bir paya sahip. Walmart’ın CEO’su John Furner, şirketin kazanç çağrısında öne çıkan kategoriler olarak giyim ve online modayı vurguladı.

Buna karşılık Target’ın üç aylık sonuçları daha az etkileyiciydi ve giyim, güçlü olduğu birkaç alandan biriydi. Target’ın CEO’su Brian Cornell, geçen hafta yaptığı bir kazanç çağrısında, gelecekte tüketici harcamaları dengesinin isteğe bağlı ve temel kategoriler arasında değişebileceğine dair iyimserliğini dile getirdi.

Son ABD verileri, Amerikalıların, süregelen enflasyonla başa çıkmalarına yardımcı olan dirençli bir iş piyasası sayesinde bütçelerini esnetme konusunda daha rahat hissettiklerini gösteriyor. Bu durum son aylarda perakende satışları destekledi.

GlobalData Genel Müdürü Neil Saunders’a göre, tüketiciler alışverişlerinde daha seçici hale geldi ve bu da perakendeciler arasında karışık bir performansa yol açtı.

Hisseleri bu yıl yaklaşık %70 yükselen Abercrombie’nin ilk çeyrek sonuçlarını Çarşamba günü piyasa açılmadan önce, American Eagle’ın ise piyasa kapanışından sonra açıklaması planlanıyor. Gap ise Perşembe günü çeyrek sonuçlarını açıklayacak.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu