Spotify’daki kullanıcı ve abone artışı beklentileri aştı
Spotify Technology SA (NYSE:SPOT), aylık aktif kullanıcı ve premium abone sayısının dördüncü çeyrekte beklentileri aştığını duyurdu ve bu durum gelecek yıl için gelir ve kârlılıkta olumlu trendlerin sinyalini verdi. Podcast ve sesli kitap alanında da girişimlerde bulunan müzik yayıncılık devi, 2030 yılına kadar 1 milyarlık bir kullanıcı tabanına ulaşmayı hedefliyor. Spotify, kâr artışını ve verimliliği desteklemek amacıyla aboneler için fiyat artışları ve işten çıkarmalar uyguladı.
Şirket, aylık aktif kullanıcı sayısında %23 artış kaydederek 602 milyona ulaştı; Bu rakam hem Spotify’ın kendi beklentilerinin hem de analistlerin 601,33 milyonluk tahmininin üzerinde. Şirketin gelirlerinin çoğunluğunu oluşturan premium abone sayısı ise 235,1 milyon olan beklentiyi aşarak %15 artışla 236 milyona ulaştı.
Spotify, premium abone sayısının bu çeyrekte 238,3 milyon olan beklentinin biraz üzerinde, 239 milyona ulaşmasını bekliyor. Ancak ilk çeyrekteki toplam kullanıcı ve gelir iddiası Wall Street’in beklentilerinin altında kaldı. Şirket, 618,8 milyonluk tahminin biraz altında, 618 milyon aylık kullanıcı tahmin ediyor ve 3,64 milyar avroluk beklentilerin altında kalarak 3,6 milyar avro (3,86 milyar dolar) gelir bekliyor.
Spotify, bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 231 milyon avroluk zarara kıyasla dördüncü çeyrekte işletme zararında önemli bir düşüş olduğunu ve 75 milyon avroluk kayıp bildirdi. Bu zarar, şirketin Aralık ayında açıkladığı son işten çıkarmalarla ilgili masraflar nedeniyle 93 milyon Euro ile 108 milyon Euro arasındaki zarar tahmininin altında kaldı.
Şirketin gelirleri %16 artışla 3,67 milyar Euro’ya yükselirken, bu rakam kısmen kur kayıplarının da etkisiyle 3,72 milyar Euro’luk tahminin biraz altında kaldı. Müzik ve podcast reklamlarını da içeren reklam destekli gelir, özellikle podcast reklamlarının güçlü çift haneli büyüme göstermesiyle, geçen yıla göre %12 arttı.
InvestingPro İçgörüleri
Spotify’ın en son mali sonuçları, kullanıcı sayısının beklentileri aştığı ve kârlılığa yönelik stratejik bir ilerleme kaydettiği bir şirketin hareket halinde olduğunu ortaya koyuyor. Bu anlatımı tamamlamak için InvestingPro’dan yatırımcıların dikkate alması gereken değerli bilgileri burada bulabilirsiniz:
InvestingPro Information, Spotify’ın 43,56 milyar dolarlık bir piyasa kapitalizasyonuna ve 2023’ün üçüncü çeyreğine kadar olan son on iki ay itibarıyla 18,97 gibi yüksek bir Fiyat/Defter oranına sahip olduğunu gösteriyor. Aynı dönemde gelirdeki %13,26’lık artışa rağmen şirketin F/K oranı mevcut karlılık eksikliğini yansıtacak şekilde -54,97 seviyesinde negatif kalmayı sürdürüyor.
Hisse senedi performansı açısından bakıldığında Spotify, geçen yıl %81,62 artışla güçlü getiriler sağladı ve fiyat bu değerin %99,47’siyle 52 haftanın en yüksek seviyesine yakın işlem görüyor. InvestingPro Tips, hisse senedi RSI’sının aşırı alım bölgesinde olduğunu gösterdiğini ve analistlerin şirketin bu yıl kârlı olacağını öngörmediğini belirttiğinden, bu güçlü performans iki ucu keskin bir kılıç olabilir.
Spotify’ın finansallarını ve geleceğe yönelik beklentilerini daha derinlemesine incelemek isteyen yatırımcılar InvestingPro’da daha fazla bilgi ve ipucu bulabilirler. İlgilenenler SFY242 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim veya 1 yıllık abonelikte %10 indirim için kupon kodunu kullanın SFY241 kupon kodunu kullanabilirsiniz. Şirketin likidite ve borç pozisyonu analizleri de dahil olmak üzere 14 ek InvestingPro İpucuyla aboneler, Spotify’ı çevreleyen yatırım ortamı hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olabilir.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.